Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av bult - 24 oktober 2012 09:45

Ja, det här med att bygga en hoj jag inte ens har har verkligen börjat gå till överdrift, men en vis man sa en gång till mig att "om man slutar drömma, så ruttnar hjärnan", om så är fallet så måste min hjärna vara i absolut topptrim!
Min vän Johan och jag har sedan en tid tillbaka sms'at bilder och articklar till varandra om hojjar vi tycker är balla, vi verkar tycka samma stuk är coolt och vi är som små barn när vi snackar om det. Nu har vi dock, i drömmarna, stött på problem i byggandet av hojjarna. Johan måste göra om tunneln i tanken för att få till det stuket han vill ha. Jag måste göra väskfästen som ska monteras på svingen på min drömhoj, samt göra en regskyltshållare som ska monteras vid hjulbulten osv. Detta är ju grejjer som vi vill göra själva, och då måste man ju kunna svetsa. Därför ska vi gå en svetskurs tillsammans i vinter.


http://www.kurser.se/Svets_grundkurs_118349.htm
Detta är kursen vi tänkte gå. Ska bli jävligt kul tycker jag!


Hoj!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards