Alla inlägg under november 2012

Av bult - 15 november 2012 19:49

Tja. Pga operationen så har jag haft svårt att uppdatera bloggen, men snart är jag igång med bloggandet igen.

FETCH THE FLESH!

Av bult - 1 november 2012 22:33

Idag var jag alltså på sjukhuset för att kolla att nyckelbenet hade läkt som det skulle... I väntrummet hittade jag ett gammalt nummer av biltidningen "Nostalgica", eller vad den nu heter. I mitten på tidningen fann jag en "lär dig svetsa" guide... Alltså det kliade så mycket i mina små fingrar att jag nästan bad en läkare att amputera dem...


Dock var min entusiasm kortvarig... Efter att röntgat axeln så stod det klart..


12 cm titanspik ska komplettera mitt uppenbarligen trasiga nyckelben, i början på nästa vecka ska jag opereras... Min vanliga tur!

Av bult - 1 november 2012 08:40

 

Idag är det den första november.

Redan nu märker jag hur vänner och bekanta börjar köpa julklappar, planera jul samt att div. nyårsfestinbjudningar börjar dimpa ner i brevlådan.

En sak som då slår mig är de årliga "tävlingarna" folk i min närhet har i deras jäkla nyårslöften... Det ska tränas hit, bantas dit, resas mer etc. etc. .. Blir man inte bara besviken på att år efter år misslyckas med att hålla sina löften = LJUGA FÖR SIG SJÄLV!?

Detta är en frågeställning som årligen dyker upp i mitt huvud vid den här tiden..


Själv tänker jag som vanligt inte avge några löften, utan jag tänker fortsätta med att försöka omge mig med positiva människor samt försöka att i största grad göra saker som gör mig glad.

Kanske ska detta bli mitt första nyårslöfte?... att 2013 ska bli mitt hittills gladaste år?

tror jag skiter i löftet och ser till att bara köra på istället...


Hur som så gjorde allt tänk på nyår mig rätt hungrig, och jag ska därför ge er ett recept på den absolut godaste förrätten man ( i mina ögon ) kan äta, nämligen:


VÄSTERBOTTENVÅFFLOR MED LÖJROM, CREME FRAICHE OCH FINHACKAD, RÖD PRIMÖRLÖK


Receptet är det enklaste som finns och man gör som göljer:

1. köp ett paket typ findus frasvåfflor.


2. blanda smeten enl. förpackningen, men blanda även ner finriven västerbottenost (efter behag)


3. grädda våfflorna och servera med en klick creme fraiche, löjrom samt väldigt finhackad rödlök.

DRICK CHAMPAGNE ( jag föredrar "Pol Roger" ) TILL DET HÄR.


Bon apetite! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards