Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av bult - 15 oktober 2012 17:53

Alltså ibland blir jag lite kär i enkelheten att ha bott/bo på Lidingö... Det är nämligen som så att vän1 och vän2 har fixat ett dubbelgarage där Shirley och jag ska få bli inneboende... Ekgolv å grejjer. Så idag ordnade jag en kyl å frys så att isen till whiskyn blir ett faktum samt att bärsen kan serveras kall.... Livet är härligt!

Av bult - 15 oktober 2012 13:04

Ja, i lördags var det alltså dags att byta kopplingsvajjern på shirley, det är ju ingen stor operation, men det är en jävulusiskt skitig operation... man måste ju montera av både kåpan på vänstra sidan på blocket på hojjen, samt tanken och kopplingshandtaget.


såhär såg den gamla vajjern ut... inte helt sjysst.


 


här monteras den nya...  


det är tur att hunden vaktar ens grejjer när man meckar...  


jag har lite känningar i ryggen efter att stått i exakt den där ställningen i 35 minuter... tror jag börjar bli gammal...



som sagt så är det rätt skitigt att byta kopplingsvajjer på denhär typen av mc...



   


nu var det iallafall klart, så en kort provtur i garaget var på sin plats...

nu var det bara lite småjusteringar kvar...


 


sedan bar det av från nacka till sollentuna för att träffa upp patrik som var taggad på en hösttur i solen...



 


patrik är en tjusig karl tycker jag...


 



här har ni mig i solen...


 


vi satte kurs mot lidingö där det skulle vara någon form av mässa för lidingös alla företagare, vi hade låga förväntningar, men en kopp gratis kaffe är ju alltid gott...




 


en liten fadäs med växelspaken skedde, men det var snabbt fixat... (tyckte den satt lite snett redan från början)..


 



man kan summera lördagens lilla tur med 5 skiftnycklar av fem! trevligt sällskap, vackert väder och trevliga vägar!



   


HEJ!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards